Thursday, January 27, 2011

"SaYa KeNaL SaYaNg SaYa"


Ada yang berkata " kenapa dia menjadi pilihan? bukankah dia sangat tidak sesuai untuk kamu? lantas kamu lontarkan soalan kepadanya "dari sudut apa kamu mengatakan dia tidak sesuai untukku? adakah kamu menilainya kerana warna kulitnya? fizikalnya? bangsanya? tarafnya? pendidikannya? atau kamu hanya menilainya di sebabkan hati kamu sememangnya tidak berkenan kepadanya? lantas kamu menilainya tanpa mengetahui siapa dia yang sebenarnya? mungkin saja dia lebih baik dari kamu atau mungkin dia tidak sebaik kamu, tapi dia seorang yang sangat istimewa pada pandangan mataku. jadi walau berjuta kali kamu menafikan dia tidak sesuai untuk diriku kamu tidak akan berhasil mengubah apa yang telah ditetapkan untukku yang menjadi pilihan diriku. 
bukankah lebih baik jika kamu bertanya tentang kebaikkan nya yang membuatku jatuh hati terhadapnya, pasti aku akan berbahagia menceritakannya kepadamu, dan saat itu aku  mungkin menceritakan sesuatu tentangnya yang membolehkan kamu sangat mengkaguminya tanpa mencurigai pilihan hatiku.
Yah, kamu seringkali berkata “ahh! Aku lebih hensem dari dia” pasti aku boleh memikat hatimu. Tidak sedarkah kamu yang perkataan yang kamu lontarkan itu mengambarkan betapa dirimu terlalu taksub dengan keindahan fizikal semata-mata? Apa yang kamu pandang pada luaran? Kecantikkan? Kehenseman? Kemancungan hidung? Atau kelicinan dahi? Bukankah aku, kau dan kita semua tahu, kecantikkan luaran tidak kekal, sampai masa, bila DIA menginginkannya semula, kita semua tiada terdaya untuk melewan kehendakknya. Jadi pleaselah jangan cuba membandingkanya dengan sesiapa di antara kamu. Ahh! Kamu memang hensem, puteh bak tiada cacat celanya, tapi MAAF!! Tiada ruang di hati untuk kamu.
What?? Terkesima daku!! “aku x kisah! aku tetap ingin manjadi bf mu” gila! tak masuk akal!. Padahal kamu tahu aku telah pun berpunya!. Perasaan bukan nya barang mainan, boleh di pasing2kan. Hati bukan nya tiub getah boleh di sumbat seberapa banyak cinta! Aku tak sanggup menduakan dia! Kerna aku ikhlas mencintainya!!! Muktamad!!!
“benar2 ingin tahu apa keistimewaan nya dia?”..dengar sini baik-baik, jangan lupa setiap baik-bait kataku. TAPI! Ada soalan. Kenapa kamu ingin kan aku? “ohh, kerana kamu comel, aku da lama simpan hati pada kamu, bla..bla..bla..toot teeet..” huh jawapan kamu memang padat boleh cair mendengarnya. Tapi kamu tahu apa jawapan dia bila aku tujukan soalan yang sama padanya? “ kerana aku ikhlas mencintai dan ingin hidup bersama kamu, menjadikan kamu yang halal bagiku dan akan menjaga kamu hingga akhir hayatku” fuuuh!! Da simple answer, but really make me feel happy. can U see??  Oh, tidak kamu masih tak nampak kebaikkannya kerna dalam hati kamu masih berkata “aku lebih baik” rite???
“ish, lemahlah pompuan ni, rimas aku! Asyik2 merajuk, merajuk, merajuk dan merajuk!! Bosan! Malas mo layan!!” kejam ayat yang ko bina biarpun dalam hati.
“sayang, orang mintak maaf, lain kali tak buat lagi, orang sayang ngan kamu, selalu ingin menjaga hatimu, tapi kadang2 orang terlukainya tanpa sengaja..”
“cintaaa..”
“yang bah..sory..orang sayang kamu taw”
“cinta bah..bla..bla..teeeet..tooot..tuuut..”
Terasa hati ingin terus merajuk dengan setiap pujukkan..haha..ini bukan cobaan ya..ini benar-benar..yeah aku memang suka merajuk, memang hobi aku pon, tapi cuba tanya pada hati engkau, sanggupkah bertahan dan melayan karenah aku yang kuat merajuk n sensitif ni??? Mesti dalam hati engkau kata “ermmm, lebih baik aku cari lain,” betulkan???? Haaaaa! Jangan cakap aku da bley agak! Tapi dia?? Nak tau juga?? Dia Penuh sabar memujuk, itulah seni yang sangat indah yang ada dalam dirinya! I like it sooo muCh!! Apa ko kata?? Dia terlalu lurus melayan aku?? Ehem!! X sayang mulutka?? Ka insurans x berbayar?? Dia bukan lurus, tapi sifat nya yang sangat memahami tu yang merantai aku terus mencintainya! Chewah gitueee!
“ala setiap manusia ada keburukkan, jangan terlampau memuja, nanti kecewa  bila tau setiap kejahatannya” oh my god!! Really u say like this?? Of course yah, kamu mengatakannya sendiri didepanku!!! Betapa jelezny kamu kan...huh!
Yah, aku akui, memang setiap manusia tiada yang sempurna, masing-masing ada kejahatan dan juga keburukkan, dan di akui setiap manusia pasti ada keburukkan, kalau kamu sedar tentang hal sebegini, bermakna kamu sedar betapa manusia itu tidak dilahirkan dengan sempurna. Apa kamu fikir bila aku tahu setiap keburukkannya aku akan berpaling memilih kamu??? Oh tidak! Tidak sama sekali! Jauh panggang dari api! Ketika aku bertaklik mengucapkan cinta padanya, saat itu aku benar2 ikhlas dan tidak hipokrit tentang perasaan ku padanya..walau apapun yang kamu katakan tentangnya, ia takkan mampu merubah hati ku, kerna “saya lebih kenal sayang saya”.







2 comments:

Fieqa said...
This comment has been removed by a blog administrator.
badmintonwestonteam said...
This comment has been removed by a blog administrator.