Friday, September 10, 2010

Raya uPsI Tanjung Malim..To..PutrAJAya..1 syawal 2010..



salam syawal..
ni entry last aku sebelum aku pulang KL esok untuk sambung raya
ngan family abg aku, mo cerita cket, tahun ni masuk tahun ketiga aku dak pulang raya
p kampung, dak rindu???? hmmm hanya tuhan jak yang tahu apa perasaan ketika ini,
teda insan yang gembira menyambut lebaran tanpa family terutama ayah dan juga ibu,
senyum yang terukit tak mampu mengambarkan perasaan sebenar..
hakikat lah katakan,
tapi aku yakin..pasti ada hikmah di sebalik semua ni,
tapi tu lah cian ngan mak aku,
aku baru kol..dia sua nanges..
naaaa..tidak kah sayunya hati seorang anak mendengar tangisan kasih dan rindu seorang ibu???
fikirlah sendri..tepuk dada tanya iman..
tidak sedihka hati seorang ayah bila anak2nya ketika kecil dulu yang selalau
duduk di ribaan dan menyambut syawal bersama pada hari ini
tiada di depan mata???
bukan seorang..tapi 7 orang anak..
bayangkan betapa berkecainya dan luluhnya hati mereka..
tapi apakan daya ibu ayah..
semua ni bukan di sengajakan oleh anak-anakmu..
fahamilah daku..
daku di sini juga merasa kosong dan hambar..
apapon raya tetap raya..kena tabah then buat seperti besa..




ya allah, diriku, hatiku..
tabahkanlah wanita ini dalam menempuh liku dan dugaan yang engkau berikan
sesungguhnya hatinya sangat rapuh meskipun dia terlihat sebagai seorang yang tabah,
senyuman yang terukir di wajah ini adalah ikhlas
untuk semua agar dengan senyuman ini mampu mengembirakan
hati yang lain..
iringilah setiap langkahku agar aku sentiasa terpelihara..
amin..
mudah2han ramadhan dan syawal kali ini
mampu menjadi pengajaran dan mendidik jiwaku..
buat makdan ayah di kampung..
ku kirim kucupan dalam angan mengharap keampunan dosa nan silam..
buat semua..camat raya,, maaf zahir dan bati..

No comments: