Saturday, October 9, 2010

red0o dan pasrah..

hidup ini benar-benar banyak menguji kesabaran kan,
kadang-kadang apa yang kita inginkan tak mampu menjadi milik kita,
bukan kita tidak berusaha untuk mendapatkannya,
tapi harus di akui,
andainya ia bukan di takdirkan untuk kita, sejauh mana kita kejar
tetap tak kan menjadi milik kita,
ALLAH lebih tahu apa dan siapa yang terbaik untuk kita,
mungkin hari ini, aku terlepas sesuatu yang baik seperti yang aku inginkan dlm hidup,
aku redoo dan pasrah..
tapi insyallah, di masa akan datang  mungkin ada yang lebih baik kan..
itulah yg di namakan hikmah..
dan aku yakin, sejauh mana kita berusaha dan berdoa dengan ikhlas rasa..
insyallah..
semuanya akan jadi lebih baik..
cuma aku mohon kekuatan..
sebab setiap hari aku bagaikan melakukan kesilapan..
entah sedar, entah tidak..
entah berapa banyak yg telah aku lukakn hati,
kawan, teman, rumate, clasmate, dan sesiapa seja yg wujud dlm hdup aku,
entah berapa banyak dosa yang aku lakukan tanpa sedar,
apalagi dengan sedar..astagfirullahaldzim..akukah itu ya allah???
mohon ampun dn petunjukmu..
peluk hatiku dengan kasih sayangmu..
jangan biarkan aku jauh dr mengingatimu..
aku akan selamaya salah jika melupakan mu..
mohon dengan sangat ya ALLAH...




No comments: