Sunday, April 5, 2009

Kesepian LIHAT DIRIKU.......
Aku di sentuh keanehan…Dlm hidup pnuh dgn kesedihan…Aku mula mengasingkan diri dari cinta..Kerna aku mula sedar bahawa di sana wujud tipu daya..Ia juga mengharapkan sanjungan palsu…Telah bnyk yg jatuh tersungkur kerna cinta yg indahnya hnya d mata…Aku mengasingkan diri dlm sepi dn diam..Dr seruling cinta dan nyanyian rindu insan2.…Yang pada awalmya menebarkan ilham dengan lembut dn tajam…Namun..ianya perlahan-lahan menghiris setiap rasa tnpa d sedari…Ia juga mula memberontak dlm hati yang tak putus-putus menghampiri..Di waktu itu, aku melihat ia sebagaii bayangan yang berenang dalam cahaya…Sungguh indah…Namun..keindahan itulah yng membunuh segala sukaria dn tawaku…Tapi kini…dalam diam aku merdeka dalam kesepian…Yang rahsianya hnya aku yang mengetahui…Sepi adalah teman yng paling ku sayangi…Dan aku bercinta hanya dengan kegelapan..segalanya ku lihat dgn mata hati..kerna mata ini bukan penilik yng hakiki…perjalannku mulakan ..untuk mncari yang tersembunyi…rahsia yang menghendap dalm diri…lantas ia juga menghendap dalam penyepian…sepi adalah pemukau…kerna ia mmbuat aku berkasih mesra di awang-awangnya…tp..di sayapku ada keletihan yang tak mampu untuk ku lawan…aku rapuh..sepi juga adalah lautan yang tidur bagiku..ia dapat bermimipi dengan segala mimpi…aku menyeberanginya seorang diri tanpa berteman….Dengan sampan yang ku miliki..Ingin rasanya ia berjalan terus-menerus…Dengan tiada terputus…Ku ingin ia memberi mimpi…yg dapat menghilangkan kehausan dan memberi santapan hati….Sepi juga bagiku adalah pesta dalam tidurku…. Namun adakalanya hingga ia membuat hati ku mati dlm mimpi…Sukarnya untuk ku fahami….Wahai penciPta kesepian…Berikan aku setitis cahaya..Yg dpt mmbuat hidupku bernyanyi riang..D alam yg penuh harapan ini…Ku merasa suara yg amat dalam….Yg mengetarkan lubuk hati dan perasaan..Dengan doa yang memukau dn mengagumkan..Dn terlihat gambaran yang terbentang..Tiada terbatas dn bertepian….

No comments: