Saturday, July 24, 2010

"MeNgHaKiMi cInTa"









"PeRmYsUrYLYeEnDa"
kini kebahagian menjadi milikku semula,
meskipun masih belum complete aku rasa
dan belum pasti destinasi sebenar
kebahagiaan yang aku rasa,
tapi sekurang-kurangnya aku bersyukur masih di kurniakan perasaan kasih,
dan aku masih berharap, kebahagian yang aku miliki hari ini
akan kekal bersamaku hingga waktu aku bergelar "arwah" huhuuhu..
dulu kekecewaan yang aku rasa bagaikan menghapus seluruh rasa cinta
yang ada dalam diriku,
hinggakan aku takut untuk menerima dan diterima oleh orang lain,
aku takut, sebab bagi aku, memberi peluang dicintai orang lain sama
seperti memberi peluang diriku sendiri di kecewakan...
tapi kadang-kadang, falsafah yang aku cipta sendiri ni juga ada kebenarannya,
sampai aku sendiri tidak yakin untuk dicintai dan mencintai,
namun ramai yang tidak tahu, jalan cerita cinta yang aku kejar,
aku bagaikan mencari sesuatu rasa yang hilang dari diriku.. tapi kini aku semakin  pasti,
langkah kaki yang aku hayun kini menuju satu destinasi
yang bakal merobohkan semua tembok kepalsuan rasa yang aku miliki,
hmmmmm, aku harap dengan sangat  cinta yang datang kepadaku
akan kekal bersamaku...
" kini baru aku sadari, cinta bisa hadir tanpa di sadari dengan perlahan tapi pasti
merasuk dijiwa ini perasaan ini takkan perna ku mengerti
sejenak khilafku lupakan dia yang miliki diriku..
seandainya cinta ini tak perna terjadi
takkan ada airmata dan hati perih terluka..
saat cinta mengetuk hati aku pun tak kuasa untuk menghindari..."
sedalam samudera telah aku selami, setinggi langit di angkasa telahku harungi,
sepanjang hidupku aku mencari, sebentuk kelembutan cinta sejati,
kini, usai suda segala penantian panjangku
setelah kutek]mukanmu duhai kekasihku, hanya
dihatimu akan ku labuhkan hidupku, kerna kaulah..
cinta........
berjuta kejora terangi gelap malamku,
tertatap seindah cahaya hatimu...










No comments: