Tuesday, August 10, 2010

HaSLYeEnDa..vs HaSLInDa

di waktu ketika dulu, hati ini perna terluka..
dan lukanya mampu buat aku jatuh tersungkur dan rebah..
insan mana yang tidak perna mengalami kekecewaan dan kesakitan rasa yang sangat menyengat dan berbisa,
dulu mata ini juga tak perna kering dari namanya air mata,
hati terus-terusan mengalas beban kerinduan dan kesakitan rasa,
hinggakan diri sendiri tidak mampu menerima insan lain dalam hidup,
tapi kini, aku mampu tersenyum seperti hari-hari dulu,
gelak tawa riangku kini menjadi satu kenikmatan hidup yang terlalu indah,
dan rasa ini lah yang telah lama hilang dalam diri,
meskipun senyuman yang terukir manis dan menenangkan,
tapi tiada siapa yang fahami kekalutan di sebalik senyuman ku,
tapi aku semakin yakin, luka yang kini menjadi parut yang sangat sakit untuk di kenang,
mampu membuat aku untuk berfikir lebih dewasa dan matang dalam membuat keputusan dalam hidupku, sebab bagi aku sekarang,
satu-satunya cara untuk kita memperolehi kasih sayang
ialah jangan menuntut agar kita di cintailah, tapi akan memberi kasih syg 
pada orang lain tanpa mengharapkan apapun balasan,
tapi aku akui, ada saat-saat dalam hidup kita merindui seseorang dengan sangat mendalam, hinggakan kita lupa betapa rasa itu mampu membuat kita dekat ke arah kesedihan,
tapi insan mana yang mampu lari daripada rasa agung kurniaan ilahi,
suka duka kehudupan yang aku jalani kini aku tuju dengan lamgkah gagah penuh kepastian,
hadirnya seseorang yang sangat dicintai kini juga menjadikan hidup ini,
lebih ceria dan lebih bermakna, cuma ada sesuatu yang masih di ragui dalam diri ini,
kadangkala aku terlalu mengukur kesempurnaan, hinggakan aku rela melepaskan
dan tak ingin terima kenyataan kekurangan,
padahal aku cukup tahu manada insan dilahirkan sempurna,
tapi aku sendiri kini berusaha untuk terima seadanya, sebab aku juga penuh kekurangan,
di sebabkan kekecewaan lalu juga aku kini menjadi seorang yang sangat sensitif,
kadangkala wujud rasa bosan melayani rasa cinta,
ada ketika juga aku merindui saat-saat ketenangan hidup tanpa "cinta",
sebab cinta membangkitkan rasa cemburu, curiga, sakit hati, sedikit kecewa, geram 
dan macam2 lagi rasa yang menyakitkan dan menyesakkan fikiran,
tapi aku juga tak mampu untuk lari dari rasa cinta , apapun
yang aku mahu hari ini, esok dan selamanya
adalah terus tersenyum bahagia....


HARI KARNIVAL PESTA GAWAI KEAMATAN 2010

SARNI, LYEENDA, DAYANG DAN JURIAH
suka suki, berehat-rehat dalam panggung budaya menghilangkan keletihan yang
mengigit rasa.



malam citrawarnarainforest festival,
(fakulti seni dan muzik : 07 julai 2010, 10.pm)
jerry, sarni, lyeenda, dayang, hasni, afni dan jamalia.


Malam terakhir pesta gawai keamatan 2010...AJK makanan 






No comments: