Monday, February 15, 2010

ApA YaNg hArUs kU KaTaKaN PaDaMU wAhAi sAnG lElAki????

apa yang harus aku perkataakn padamu wahai sang lelaki???
kehidupanku adalah duniaku..
cita-citaku adalah impian ku..
dan harapanku adalah kedua ibubapa dan juga masa depanku...
jangan zalimi aku dengan rasa cinta dan juga harapan kalian...
kerna aku tak mampu untuk memilih dengan lebih baik..
kerna aku tak mampu mambuat hati kamu luka pedih dengan setiap kata hatiku...
relakanlah kamu berundur..
jangan terus mara menjulang perasan itu kepadaku..
jangan biarkan aku dan jiwaku terbeban dengan rasa bersalah atas segala kekecewaan yang bakal aku ciptakan untuk kamu...
sungguh aku tak mampu...
kerna setiap kali kamu hadir dalam hidupku...
seribu kali aku akan rasa peritnya perasan itu...
namun apa yang harus aku perkatakan padamu??
haruskah aku menolak semua harapan itu meskipun kamu menjulang suci niat itu..
haruskah aku merelakan saja perasaan ini sedangkan aku sendiri tak pena rela untuk di cintai..
atau haruskah aku membuang sejauh mungkin harapan kalian semata-mata untuk harapan yang belom pasti kewujudannya disenangi..??
mengapa peritya ujian hati saat ini...
ya allah..sesunguhnya dalam diri ini tercipta seketul hati hanya untuk seorang lelaki..
justeru itu aku memohon..agar aku terpelihara dari noda-noda nafsu cinta manusiawi...
kurniakan lah aku seorang lelaki yang mampu membuat aku menjadi seorang wanita selayaknya siti mut"hia..
kunikanalah aku dia yang sesungguhnya mencintai kamu lebih daripada mencintai aku...
dan kurniakanlah aku dia yang takut untuk mencipta duri di atas jalan-jalan cintanya yang suci..
agar sempurnalah jalan cerita kehidupan kami yang mengagugkan cinta hakiki..
agar bersualah kami padamu dengan kshyuk hati yang mengurniakan kami hati-hati yang jernih...
agar beramal solehlah zuriat-zuriat kami yang menjadi amanah untuk kami di duniawi ini...
ya allah..jangan palingkan hati ku ke arah kegelapan cinta..
kurniakanlah aku jalan kehidupan yang selayaknya untuk aku jalani..
mesikpun penuh onak dan duri..
aku redha ya allah..
kerna aku amat yakin...
segalanya yang kau ciptakan untukku adalah yang terbaik bagiku....amin..









1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.