Friday, February 12, 2010

tahukah kalian bahawa aku adalah pencinta bulan????
hikhik..aku memang suka sangat2 tengok bulan mengambang,cantiknya ya allah...mintak ampun!!..memikat setiap mata yang memandang..
aku paling suka tengok time bulan tu nak kuar..apalagi time purnama.."subhanallah..citer sal bulan aku ada story sendiri yang sangat2 berkaitan dgn bulan purnama ni..masa tu aku dalam tingkatan 5 x silap..
dan memory ni masih d ingat lagi sampai skng, malam tu sepupu aku datang umah..sbb family dia jalan jauh,ngam lagi malam tu memag bulan betol2 mengambang..masa mula muncul tu..alahai..luluh hati bila tengok..pas tu aku pun sediakanlah apa yang patut..sebab aku ada satu tabii bila tengok bulan.."makan telur rebus tiap kali tengok bulan" lebih nikmat n indah malam tu..kalu tak pecaya..just try it!
pas tu kitaorg pon duduk lah kat beranda luar tu sambil becerita2..cerita punya cerita...tetiba blackout..memag lah tak gelap mana sebab ada cahaya bulan time tu..tapi time tu bulan da di atas bumbung da..jadi akan gelap sedikit..bila mati je lampu kitaorag pon serbu kat pintu..takutkan..huhuhu..malang tak berbau..ingatkan pintu tak tutp sekalinya...papppppp!!! dua-dua jatuh balik,huhuhuu..pas tu bila je org dalam umah dgr suara kitaorg terlanggar pintu..suma kuar..ya allah masa tu tuhan je tahu macamna sakitnya...memang malang malam tu...dahi ngn dahi ngan lutut rasa macam kena belasah jak..sekalinya besok paginya..benjol d dahi..sepupu aku x apa2..dia sakit kat bahu je sebab aku dulu yang langgar pintu..dia langgar aku plak..alahai..bulan punya pasal..tapi biarpon begitu aku tetap x serik...hikhikhik..i love so much bulan..tapi suma ni d kampung sak lh aku bule buat bgni..bila jauh d perantauan ni..xda peluang langsung..sangat payah..memang payah!! dan tidak menikmati cahayanya secara tulus..chewaaahhh..hihih..pada sesiapa yang sama sepertiku..mencintai bulan..salam ukkhwah..

aku tak simpan pic bulan tym d kg..sbb jauh sangat n x seswai..  
ni bulan tym baru mo keluar,tym ni lah yang paling cantik sebenarnya..akan nampak lebih besar dan bulat.jadi kalu nak rasa lebih seronok tgok bulan,tengoklah tym mula2 bulan keluar..so beautifull!!! 
                                                                                                                                         
ni plak tym bulan da meninggi..x cantik mana but masi juak kelihatan menawan..hikhikhik
hah yan ni plak,aku  panggil bulan tengah sakit,tym ni jiwa memang berantakan,dahlah bulan kuar sebulan sekali jak penuh..tapi awan cemburu sbnrya..hihi

aku ada ingat satu lagu iwan bunyinya macam gni.."bulan..ku sebut namamu selalu.. urmmmmm...lupa plak..xpa nanti aku create puisi tentang bulan pas ni..

1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.