Saturday, February 20, 2010

KeLaHiRaN BeRsEjArAh bUaT DaKu

20 february..adalah hari yan paling bersejarah buat daku dan juga ibuku..genapnya umurku 22 tahun
dan lama aku menantikan saat ini datang, tatkala jarum jam tepat menghala angka 12.00 am...
saat itulah ...
degupan jantungku semakin laju, saat itu jugalah tumpahnya airmata kasih untuk ibuku yang tercinta, seperti tumpahnya darah bondaku ketika melahirkan aku,
 seperti mana tumpahnya airmata bondaku menahan kesakitan ketika melahirkan daku, 
 betapa aku bersyukur dilahirkan kedunia ini dan dididik menjadi manusia yang sebenar-benarnya manusia....sebak di dada bagai tak tertanggung, namun ku gagahkan diri agar tidak terlalu rapuh dan tenggelam dengan perasaan.....entahlah, orang lain mungkin ketawa bergembira menyambut hari kelahiran, tapi aku terlalu sedey, dalam ingatan daku saat ini adalah bondaku yang tercinta, yang sangat berkorban untuk daku. pagi tadi bondaku call dan wish ulangtahunku, padahal itulah hari yang penuh bersejarah juga buat dia,lepas tu adik dan kakak plak wish, so bahagia aku saat ini,dan pas tu ptg anak buah aku plak kol dan wish, dia ckap gni  ni taw "cek lyn, selamat hari jadi, keknya nanti aku besar baru aku bagi" hihihhi..sangat comel...ternyata kehadiran daku dalam keluarga ini sangat bermakna buat mereka, yalah mana tak nya, daku kan jauh,huhuhuhuu
hari ni sempena hari lahir, tak banyak aktiviti yang aku lakukan ,just duduk di umah, siapkan asaimen..huhuu
tapi tak apalah, yang penting..aku sangat2 bersyukur sebab masih di panjangkan usia hingga hari ini..
pada bondaku yang tercinta...rindu kamu saat ini, nantikan kepulangan daku mak, dan kita akan serikan umah itu lagi dengan senda gurau ku..love u.
pada kengkawan..tengs ni ya, daku juga sayang kalian...
doakan aku hidup lebih baik dan mendapat keredhaannnya..
mudah-mudahan aku juga semakin matang dalam menghadapi hidup ini.
eh...dan satu lagi, moga di cepatkan jodoh..hihi amin..


No comments: